Materialen
Filter
v.d Lee / Snowfakes
Plaats de pspfun_cirles.PspShape in de basisvormen
map van PSP
1. We openen een nieuwe transparante afbeelding van
800 x 800 pixels.
2. Basisvorm gereedschap ( links in de rij
gereedschappen onder de T)
Zoek naar pspfun_cirles.PspShape (pspfun5) en trek het motief
over je lege afbeelding.
Begin met de cursor in de linker bovenhoek te
plaatsen en trek met over de afbeelding.
Zorg dat je binnen de afbeelding blijft.
3. In je lagenpalet, rechtse muisknop. Omzetten in
rasterlaag.
4. Bewerken / Knippen.
Bewerken / Plakken als nieuwe laag.
Zo staat hij in het midden.
5. Lagen / Zichtbare lagen samenvoegen.
6. Selecteer met je toverstafje de 4 hoeken en het
rondje.
7. Selecties / Omkeren.
8. Effecten / Textuur effecten / Reliëf. Doe dit 2x.
9. Selecties / Niets selecteren.
10. Selecteer het rondje met je toverstafje en vul
met #2b4572 (blauw)
11. Lagen nieuwe rasterlaag.
12. Ga naar de tube van het meisje.
Bewerken kopiëren. Bewerken plakken in selectie.
13. Selecties / Niets selecteren.
14. Ga op de onderste laag staan.
Aanpassen / Inkleuren 150 – 60.
15. Ik zag dat er bij mij 1 gaatje in de lijst
gesloten was, mocht je dat hebben dan even selecteren en op delete
knop drukken.
16. Effecten / Insteekfilters / Eye Candy 3.1 /
Dropshadow.
Let op!!! Als je er aan het eind een animatie van
wilt maken dan moet je dit punt achterwege laten.
17. Lagen / Zichtbare lagen samenvoegen.
18. Lagen / Dupliceren.
19. Ga naar je selectiegereedschap en kies type
cirkel.
Trek een rondje over de foto ( als het niet goed lukt
kan je altijd op een nieuwe rasterlaag proberen zodat je die kan
schuiven op de juiste plaats.
Vergeet dan niet die 2 zichtbare lagen samen te
voegen)
20 Zet nu je watermerk erin.
21.Laag dupliceren.
22. Filter v.d. Lee / Snowfakes
23. Ik heb mijn werk verkleint naar 650 pixels.
Nu is het aan jullie de keus of je er een animatie
van wilt maken.
Opslaan als png of gif bestand
is dit toeval en zeker niet mijn bedoeling.
Niets uit deze les mag worden gekopieerd zonder
mijn toestemming.